Dietetyczny grill ogrodowy - czyli sposoby na zdrowe, dietetyczne grillowanie

Dietetyczny grill ogrodowy - czyli sposoby na zdrowe, dietetyczne grillowanie

Grillowanie to smaczny, ale i relaksujący sposób przyrządzania dań, bez względu na porę roku - nawet jeśli na zewnątrz jest zimno! Kto nie lubi grillować razem z przyjaciółmi na świeżym powietrzu w lecie, lub zimą zaglądać do gorącego kociołka żeliwnego zawieszonego na grillu trójnogu?

Najlepsze jest to, że grillowane dania nie muszą być ciężkie, tłuste i kaloryczne! Poznaj sposoby na dietetyczny grill ogrodowy!

Dietetyczne grillowanie - wybierz odpowiednie mięso lub ryby

Najczęstszym błędem jest przekonanie, że na grill ogrodowy można wrzucić tylko wieprzowinę czy wołowinę. Inne rodzaje mięs, w tym kurczak i indyk, są również odpowiednimi kandydatami do grillowania. Ich białka mają niższą zawartość tłuszczów nasyconych, a dobrze ugrillowane będą również świetnym daniem! Do zdrowego grillowania nadadzą się również ryby. Niektóre ryby, takie jak tuńczyk i łosoś, mają wysoki poziom nienasyconego tłuszczu zwanego kwasem tłuszczowym omega-3, który pomaga utrzymać właściwy poziom trójglicerydów w organizmie. Dobre tłuszcze w rybach są bardzo zdrowe m.in. dla serca. Ryby i chude mięsa idealnie zastąpią tłuste karkówki i żeberka na grillu ogrodowym.

Warzywa na grillu ogrodowym - zdrowo i kolorowo

Prawie wszystkie warzywa można grillować i sprawić, żeby były smakowitym daniem z grilla ogrodowego, wypróbuj np. szparagi, paprykę, kukurydzę, bakłażana, pieczarki, cebulę, ziemniaki, dynię i cukinię. Wystarczy pokroić je na kawałki, aby równomiernie się piekły, posmarować zdrowym olejem,  aby zapobiec przyklejeniu się ich do rusztu i położyć je na nim - zdrowy, grillowany przysmak gotowy! Na grillu ogrodowym można również przyrządzić szaszłyki warzywne, równie smaczne, jak te z mięsem.

Dietetyczne grillowanie - uważaj na sosy i marynaty

Przyprawy i sosy są nieodzownym elementem grillowanych dań. Chociaż mogą one znacznie poprawić smak potraw, które się przyrządza, mogą również być źródłem dodatkowych kalorii. Przygotowując marynaty i sosy weź pod uwagę ich zawartość tłuszczu, węglowodanów i soli, ponieważ niektóre z tych dodatków mogą znacznie podwyższyć kaloryczność dań. Aby odpowiedzialnie i zdrowo grillować na grillu ogrodowym poeksperymentuj z ziołami i przyprawami. Bazylia, rozmaryn, tymianek i wiele innych ziół i przypraw mogą idealnie dopełnić smaku Twoich potraw bez narażania Cię na przyrost wagi. Ryby czasem wystarczy tylko skropić sokiem z cytryny lub limonki.

Bułeczki pełnoziarniste z grilla

Pełnoziarniste bułeczki czy żytnie pieczywo uzupełnią ucztowanie przy grillu ogrodowym o niezbędny w diecie błonnik, ale też świetny smak. Zrezygnuj z gotowym, “gumowatych” bułek do hamburgerów. Możesz wykorzystać grill ogrodowy do przygotowania naprawdę zdrowych i pysznych dań, aby jednak był to dietetyczny grill, pamiętaj - nie jedz za dużo.

Zdrowa porcja każdego rodzaju mięsa to około 80-90 gram. Jeśli brzmi Ci to mizernie, pamiętaj o pysznych warzywach z grilla i dodatkach, które pozwolą Ci poskromić głód!

Przyrządź deser na grillu ogrodowym

To, że zdrowe grillowanie różni się trochę od tego standardowego nie oznacza wcale, że musimy rezygnować z deseru. Naturalne cukry karmelizują się w wysokiej temperaturze, dając owocom dodatkową słodycz i aromat. Spróbuj ugrillować jabłka, gruszki, ananasa, banany, figi, nektarynki, brzoskwinie lub śliwki i stwórz wyjątkowy i zdrowy deser.

Sezon na grilla zaraz się zacznie - wypróbuj nasze sposoby na dietetyczne grillowanie. Grille i akcesoria na grilla znajdziesz na naszej stronie.

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code

gama_produktow.png

Wide range of products

14_dni_zwrotu.png

14 days to return the goods

darmowa_dostawa.png

Kostenlose Lieferung

opinie.png

99% positive feedback